یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۵۷:۱۳

افزایش تولید فازهای ١٥ و ١٦ تا ٤٠ میلیون مترمکعب
باشگاه خبری فراساحل: مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس‌جنوبی گفت: با انجام مراحل نصب و راه‌اندازی در یکی از فرایندهای پالایشگاهی، تولید روزانه گاز در این فازها به زودی به میانگین ٤٠ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، رضا فروزش با اشاره به پایداری شرایط تولید گاز در فاز ١٥ و ١٦ اظهار کرد: خوشبختانه با بهره‌برداری از دو سکوی دریایی این طرح که آذرماه در سرویس قرار گرفت، تولید گاز از این فاز به ٣٣ میلیون متر مکعب در روز رسیده و هم‌اکنون این میزان گاز تولیدی به خط سراسری تزریق می‌شود. وی با بیان این که در مراحل بعدی با وارد شدن برخی از واحدهای باقیمانده تا حدود دو هفته آینده، میزان تولید گاز از این فاز به ٣٥ میلون مترمکعب خواهد رسید، افزود: با راه‌اندازی اولین کمپرسور تبرید پروپان طی سه هفته آینده، ترین چهار این پروژه وارد مدار شده و میزان تولید این فازها به ٤٠ میلیون مترمکعب گاز، افزایش خواهد یافت.

مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦، افزود: از ١١ حلقه چاه تولیدی سکوی دریایی فاز ١٦ تعداد هفت حلقه چاه در مدار قرار دارد و بطور متوسط ٤٥٠ میلیون فوت مکعب گاز از این سکو دریافت می‌شود. وی تصریح کرد: با کامل شدن زنجیره‌‌های فرایندی و رفع محدودیت‌ها در تولید پالایشگاه و همچنین وارد شدن فاز ١٥ به مدار  تولید و قطع  ارتباط از فازهای ٦ تا ٨، با مدیریت دقیق تولید گاز در این دو فاز، دریافت خوراک پالایشگاه خشکی این فازها را بطور کامل از بخش دریا را تامین کنیم. فروزش در مورد تولید میعانات گازی در پالایشگاه ١٥ و ١٦ ضمن اعلام تکمیل یکی از مخازن این میعانات، از نتایج تست موفقیت‌آمیز آن خبر داد و تصریح کرد: این مخزن هم‌اکنون آماده صادرات شده و امیدواریم بتوانیم اولین محموله میعانات گازی پالایشگاه فازهای ١٥ و١٦ را تا دو هفته آینده صادر کنیم.


  کد خبر : 270
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :